Je laatste bezoek was wo 17 jun 2009, 18:37 Het is wo 17 jun 2009, 18:37




 [ 3 berichten ] 
 Kippenvel... Hillsborough 1989 
Auteur Bericht
Beheerder

Geregistreerd op: ma 24 dec 2007, 23:20
Berichten: 497
 Kippenvel... Hillsborough 1989
Voor de ouderen (en ook voor jongeren die een beetje gevoel in hun donder hebben ) onder ons...

Vandaag is het precies 20 jaar geleden dat 1 van de meest indrukwekkende en huiveringwekkende gebeurtenissen plaats vond in de voetbalwereld. Het Hillsborough drama schokte de wereld dankzij bijna 100 mensen die de dood vonden in een voetbalstadion. Liverpool fans drongen (velen zonder te betalen) als een zee van supporters, het eigen, al bijna volle vak binnen, waardoor onschuldigen vooraan letterlijk platgedrukt werden tegen de betonnen muren en hekwerken. De nasleep voor familie en de verhalen van getuigen zijn elke keer weer zwaar kippenvel om te zien. Zo net weer eens de super indrukwekkende beelden gekeken van de documentaire en elke keer bezorgt je dat een brok in je keel.


Link


Hoe emotioneel het nog ligt bij de Liverpool-supporters blijkt uit het feit dat de krant The Sun en een journalist daarvan toen, nog altijd geboycot wordt, vanwege teksten over de ramp.

Vorige week werd de ramp herdacht in het stadion bij de wedstrijd tegen Blackburn, met een indrukwekkende krans namens Blackburn.

Link


Na deze ramp is er op stadiongebied natuurlijk ook veel veranderd. Het verbieden van staanplaatsen, het afschaffen van hoge hekken in het stadion, strengere toegangscontrole's en het gebruik van tourniquette's bij de ingangen, waren directe gevolgen van de ramp. Ook Emmen heeft daardoor aanpassingen moeten maken in en om het stadion.

Ondanks dat het toendertijd voor velen een ver-van-mijn-bed-ramp was, hebben velen bewust en vooral onbewust geprofiteerd van de veiligheidsmaatregelen die op deze ramp volgden. In het lugubere rijtje Volendam en Enschede, past ook deze Hillsborough-ramp. Voor de slachtoffers en nabestaanden van toen, niet meer dan een klein pleistertje. Voor alle supporters van nu een gebeurtenis die nooit vergeten mag worden.

Zoals de Liverpool (en vele Engelse) supporters zeggen:

R.I.P. 96 brothers

_________________
Angst is maar veur eem... Spiet is veur altied! D'r op of geen vret'n!


di 14 apr 2009, 21:31

Geregistreerd op: ma 06 apr 2009, 14:19
Berichten: 25
 Re: Kippenvel... Hillsborough 1989
een Ommekeer in het voetbal..!!
Dit staat op het netvlies van elke Voetbalsupporter..!!! elk beeld wat ik er weer van zie denk ik "het zou je maar gebeuren...!!!" Fijn dat er toch mensen met gevoel zijn en hier toch aandacht aan geven..!!!


Laatst bijgewerkt door Bueno op wo 15 apr 2009, 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

di 14 apr 2009, 21:56
Beheerder

Geregistreerd op: ma 24 dec 2007, 23:20
Berichten: 497
 Re: Kippenvel... Hillsborough 1989
Overigens zal er op 29 mei ook aandacht gegeven worden aan de andere ramp, in het Heizel/Heysel-stadion te Brussel. Ik was toen 6 jaar, maar weet nog dat op mijn vaders verjaardag, zich er iets schandaligs voordeed in Brussel.

Het herdenken van deze 2 gebeurtenissen betekent overigens niet dat de negatieve rol van de Liverpool supporters onbesproken mag blijven. Het posten van dit onderwerp gaat vooral over het stilstaan bij deze ramp/rampen en de veelal onschuldige slachtoffers die hierbij zijn gevallen en hun familie.

_________________
Angst is maar veur eem... Spiet is veur altied! D'r op of geen vret'n!


di 14 apr 2009, 23:38
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexa [Bot] en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling