Je laatste bezoek was za 24 okt 2009, 22:03 Het is za 24 okt 2009, 22:03




 [ 20 berichten ] 
 Spijkerman mogelijk opvolger Eising 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma 24 dec 2007, 17:40
Berichten: 574
Woonplaats: emmen
 Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Citaat:
Spijkerman mogelijk opvolger Eising
DVHN | Gepubliceerd op 21 oktober 2009, 00:07
Laatst bijgewerkt op 21 oktober 2009, 00:07
emmen -
Hennie Spijkerman is de voornaamste kandidaat om Henk Eising op te volgen als directeur van FC Emmen. Spijkerman -oud-trainer van FC Emmen- is momenteel actief als internationaal scout bij Ajax.

De raad van commissarissen van FC Emmen hoopt dat Spijkerman een directieteam zou kunnen vormen met Ben Haverkort, de uit Klijndijk afkomstige scheidsrechter in het betaalde voetbal. Haverkort zou dan commerciële zaken moeten gaan doen.

De vraag is of de twee kandidaten te porren zijn voor een avontuur bij FC Emmen. De profclub staat onderaan in de eerste divisie en dreigt te degraderen naar de topklasse van het amateurvoetbal

_________________
FC Emmenspelers de echte cliniclowns????


wo 21 okt 2009, 02:51

Geregistreerd op: do 27 dec 2007, 14:10
Berichten: 533
Woonplaats: Emmen
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
vincent schreef:
Citaat:
Spijkerman mogelijk opvolger Eising
DVHN | Gepubliceerd op 21 oktober 2009, 00:07
Laatst bijgewerkt op 21 oktober 2009, 00:07
emmen -
Hennie Spijkerman is de voornaamste kandidaat om Henk Eising op te volgen als directeur van FC Emmen. Spijkerman -oud-trainer van FC Emmen- is momenteel actief als internationaal scout bij Ajax.

De raad van commissarissen van FC Emmen hoopt dat Spijkerman een directieteam zou kunnen vormen met Ben Haverkort, de uit Klijndijk afkomstige scheidsrechter in het betaalde voetbal. Haverkort zou dan commerciële zaken moeten gaan doen.

De vraag is of de twee kandidaten te porren zijn voor een avontuur bij FC Emmen. De profclub staat onderaan in de eerste divisie en dreigt te degraderen naar de topklasse van het amateurvoetbal


Mag van mij direct wel al lijkt het mij stug.

_________________
Ben wel oud maar niet gek!!


wo 21 okt 2009, 03:17

Geregistreerd op: ma 24 dec 2007, 13:01
Berichten: 519
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Spijkerman is een uitstekende kandidaat. Professional met brede kijk op voetbalwereld, dat bleek ook in seizoen 2002-2003. Maar vraag me af of hij na het vertrek bij Zwolle na bedreigingen van supporters zin heeft om weer op de voorgrond te treden bij een voetbalclub. Denk dat Spijkerman (58) liever in de luwte als hoofd scouting van Ajax opereert dan een onzeker avontuur bij Emmen aangaat.


wo 21 okt 2009, 07:05

Geregistreerd op: do 27 dec 2007, 14:07
Berichten: 430
Woonplaats: Leeuwarden
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Aan de ene kant denk ik dat ook, aan de andere kant ziet hij hier wel een mooie uitdaging in denk ik. Vooral ook omdat hij altijd de ambitie heeft gehad om ergens aan de slag te gaan als directeur.
Ben Haverkort lijkt mij ook prima als commerciële man. Andere mensen die wellicht nu bij de club kunnen worden betrokken zijn Evert ten Napel, Leo Oldenburger en Jan de Jonge. In een adviserende/ondersteunende rol en wellicht meer. Ook de grote sponsors (o.a. Van Dijk, Kuilder en ten Hoor) moeten hun onderlinge vetes uit het verleden naast zich neerleggen en de neuzen in dezelfde richting zetten, namelijk het redden van onze club.
Met uitzondering van Spijkerman zijn bovengenoemde heren stuk voor stuk mensen met een rood-wit hart, deze heren moeten zich goed beseffen dat elk kleine beetje hulp dat de FC Emmen nu krijgt van levensbelang is voor de club, zij zijn de enigen die onze club nog kunnen redden.
En ik hoop met heel mijn hart dat ze dat ook zullen doen.


wo 21 okt 2009, 07:18

Geregistreerd op: vr 28 dec 2007, 22:40
Berichten: 1287
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Spijkerman zal toch zijn schitterende baan als scout toch niet opgeven?

Heeft Evert ten Napel een Emmen hart? Hij woont al jaren niet meer in de buurt en heb er nooit iets over gehoord.

Ik zou het toejuichen wanneer er dergelijke namen worden betrokken, alleen zie ik het niet gebeuren.


wo 21 okt 2009, 08:22

Geregistreerd op: do 27 dec 2007, 14:07
Berichten: 430
Woonplaats: Leeuwarden
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Evert ten Napel heeft een Emmen-hart, zeker weten.


wo 21 okt 2009, 08:45
Beheerder

Geregistreerd op: ma 24 dec 2007, 17:51
Berichten: 389
Woonplaats: Emmen
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Het eerste wat in dit soort berichten bij me opkomt is: Schoenmaker blijf bij je leest! Nu willen ze weer van een ex-trainer/scout een algemeen directeur maken en van een ex-prof/scheidsrechter een commercieel directeur? Is het na al die incompetente voorgangers misschien niet eens tijd voor mensen met aantoonbare ervaring op dergelijke posities?

Spijkerman heeft veel voor Emmen betekent, als trainer. Wie zegt dat hij een goede algemeen directeur is? Zelfde geldt voor Haverkort. Ik vind het erg goed dat ze oud Emmenaren proberen te betrekken bij de club, maar zorgt er alsjeblieft wel voor dat zulke zware en belangrijke posities ook opgevuld worden door capabele mensen.

Een algemeen directeur hoeft geen voetbal-achtergrond te hebben wanneer er op de technische stoel iemand zit die dat wel heeft. Zelfde geld voor een commercieel directeur. Een bekend gezicht (in de regio) zal iemand als Haverkort in het begin ongetwijfeld helpen, maar op de lange termijn gaat het toch vooral om de kwaliteiten als commercieel directeur en daar heb ik wel een beetje mijn twijfels bij omdat daar simpelweg helemaal niets over bekend is.

Dat Spijkerman weg zou willen bij Ajax als scout lijkt me niet zo vreemd. Als scout bij Ajax ben je alleen een abonnementje Eredivisie live nodig. De rest van de aankopen komen wel uit het netwerk van de jaarlijks nieuwe trainer


wo 21 okt 2009, 10:59

Geregistreerd op: vr 28 dec 2007, 22:40
Berichten: 1287
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Eens met Jalving.

Spijkerman is internationale scout. Ondanks dat er misschien niet veel doorkomt, zit hij waarschijnlijk lekker potjes voetbal in het buitenland te kijken. Heerlijk toch zo'n baan


wo 21 okt 2009, 11:15

Geregistreerd op: ma 24 dec 2007, 09:21
Berichten: 56
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Ik vind beide namen mooi om te horen, maar ben bang dat dit niet gaat lukken, maar misschien hebben we een keer geluk.

Spijkerman zie ik inderdaad ook het liefst in een voetbaltechnische rol, dus hij mag van mij zo Technisch directeur worden. Of hij Algemeen directeur kan worden heb ik ook geen idee van. Als je leiding kan geven en je kunt de lange termijn bewaken, ben je al een heel eind. Dus waarom niet.

Haverkort zou ik een aanwinst vinden voor de commerciele afdeling van Emmen. Hij werkt al jaren (al tijdens zijn voetbalcarriere) bij De Groot Groep in een commerciele functie en hij schijnt daar een behoorlijk steentje bijgedragen te hebben aan de flinke groei die het bedrijf heeft doorgemaakt. Daarnaast heeft hij verstand van de voetbalwereld, veel contacten, aanzien en bravoure en bovendien een behoorlijk emmen verleden.


wo 21 okt 2009, 11:34

Geregistreerd op: ma 24 dec 2007, 13:01
Berichten: 519
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Spijkerman heeft ook een verleden als bankdirecteur en heeft dus kennis van de zaken- en voetbalwereld. Dat maakt hem tot een goede kandidaat en bovendien heeft hij in zijn tijd bij Emmen zowel in als buiten het veld een prima indruk achtergelaten. Is ook ongeveer de enige succesvolle trainer van Emmen uit de clubhistorie die de club zonder gezeik is weggaan. Dat verklaart ook waarom z'n naam vaak opduikt bij een vacature. Maar nogmaals, denk niet dat hij in dit wespennest stapt.

En Haverkort: een functie als profscheidsrechter is toch onverenigingbaar met een functie bij een profclub? Hij fluit misschien geen wedstrijden van Emmen, maar fluit wel de concurrentie.

Je kunt je ook afvragen of de functie van technisch manager na 3 geflopte bekledingen op rij wel binnen Emmen past. Waarom geen sterke trainer met meer bevoegdheden? En tuurlijk moet een algemeen directeur wel gepokt en gemazeld zijn in de voetbalwereld en het spelletje snappen. Die les is met Eising wel geleerd. Emmen is een kleine club met een organisatie die bestaat uit een paar mensen. Voor het invullen van zulke 'overhead' is weinig budget en dat moet je dus zo efficiënt mogelijk doen. Dan is het wel zo handig als de directeur ook verstand heeft van de core business.


wo 21 okt 2009, 11:41

Geregistreerd op: do 27 dec 2007, 14:07
Berichten: 430
Woonplaats: Leeuwarden
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Kijk, beide heren zijn dus wel degelijk geschikt voor de functies waarvoor ze in beeld (schijnen te) zijn.
Een technisch directeur lijkt me overbodig in deze, beide heren hebben veel voetbalkennis en de trainer kan een rol krijgen zoals je dat vaak in Engeland ziet (een manager, zoals Ferguson en Wenger). De ideale kandidaat daarvoor is Jan de Jonge.


wo 21 okt 2009, 12:09

Geregistreerd op: za 29 dec 2007, 14:42
Berichten: 549
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Jager schreef:
Haverkort zou ik een aanwinst vinden voor de commerciele afdeling van Emmen. Hij werkt al jaren (al tijdens zijn voetbalcarriere) bij De Groot Groep in een commerciele functie en hij schijnt daar een behoorlijk steentje bijgedragen te hebben aan de flinke groei die het bedrijf heeft doorgemaakt. Daarnaast heeft hij verstand van de voetbalwereld, veel contacten, aanzien en bravoure en bovendien een behoorlijk emmen verleden.


Klopt, maar ik denk ook niet dat hij zomaar die baan daar gaat opgeven. Ik neem aan dat hij dat toch zou moeten doen als hij deze functie opeist.

_________________
Het kan vriezen, het kan dooien?


wo 21 okt 2009, 12:26

Geregistreerd op: do 03 jan 2008, 08:36
Berichten: 7
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Zowel Spijkerman als Haverkort moet een fatsoenlijk perspectief worden geboden. Niemand, dus ook deze heren niet, zal het risico op basis van de huidige selectie aan durven. Het is dus zaak dat nu, en dan ook echt nu, met potentiele investeerders afspraken worden gemaakt. Alleen als duidelijk is dat er in de winterstop nieuwe, echte aanwinsten gehaald kunnen worden is er zicht op handhaving. Zo niet is er geen kans op verbetering en wordt het Topklasse. Denk niet dat Eising de aangewezen persoon is om dergelijke afspraken met potentiele investeerders te maken. Zal dus van de RvC moeten komen. En daar zit gelijk het probleem: daar het lijkt me totaal geen slagvaardige club, terwijl dit nu cruciale weken zijn en er snel gehandeld moet worden.
Mocht het in deze onzekere periode niet lukken om beoogde kandidaten of andere goede kandidaten te strikken, moeten ze niet kiezen voor de B-keuze maar overstappen op plan B. Mannen als Azing Griever, Ronald Lubbers of Gerrit Volkers aanspreken op hun rood-witte hart en een soort tijdelijk nood-team vormen en met hun de achterban mobiliseren. De rest van het jaar doormodderen met de huidige selectie, trainer en directeur is pure zelfmoord en blokkeert een mogelijke redding. Als we dit jaar overleven, denk ik overigens nog steeds dat de club toekomst heeft en ook dat samenwerking met Heerenveen zinvol is. Moet je natuurlijk wel de goede spelers ophalen.


wo 21 okt 2009, 21:05
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma 24 dec 2007, 15:03
Berichten: 887
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Is het ook niet zo dat Aalderink aan zijn tandartsenpraktijk een fulltime job heeft? Heeft de voorzitter van de RvC uberhaupt wel tijd om te fungeren als voorzitter van een RvC?

_________________
,,en bij Emmen kon ik niet door één deur met directeur Henk Eising, een veredelde fietsenverkoper''


wo 21 okt 2009, 22:18

Geregistreerd op: ma 24 dec 2007, 13:01
Berichten: 519
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Ja, want commissaris is een bij- of erebaan. Bovendien heeft de RvC een rol op de achtergrond. Besturen van afstand en toetsen vooral achteraf. Het stelt dus in de praktijk niet zoveel voor. Hoe verklaar je anders dat onder hun toezicht 2 algemeen directeuren, 3 technisch directeuren, 3 trainers en 2 managers (= 10 sleutelposities!) in 4 jaar tijd zijn vertrokken en de club nu afstevent op degradatie en dus een faillissement?


do 22 okt 2009, 07:42

Geregistreerd op: zo 30 dec 2007, 13:38
Berichten: 375
Woonplaats: Rotterdam
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Is er eigenlijk überhaupt wel een mogelijkheid om Haverkort en Spijkerman aan de club te binden? Weet iemand of deze twee betrokkenen zelf al hebben gereageerd op de geruchtend? Ik zie het namelijk niet gebeuren dat Haverkort stopt met fluiten op Nederlands niveau, ook al krijgt hij de laatste jaren vooral negatieve kritieken. Hetzelfde geldt voor Spijkerman, die volgens mij wel prima op z'n plek zit bij Ajax. Ook nu na het nietszeggende nieuwe beleidsplan tov het scouten.

We kunnen het wel hebben over wat ervoor nodig is om het voor deze mensen zo aantrekkelijk mogelijk te maken om in de club te stappen, maar zelf denk ik dat ze geenszins trek hebben in zo'n onzeker avontuur als dit...


do 22 okt 2009, 08:24

Geregistreerd op: wo 26 dec 2007, 19:22
Berichten: 421
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Zouden mijns inziens in ieder geval qua naam/aangezicht twee goede opvolgers zijn, echter vraag ik mij inderdaad af of hun de huidige banen op het spel zetten voor een onzeker avontuur bij de huidige nummer twintig van de eerste divisie. Dan kunnen ze een rood-wit hart hebben en/of Emmenaar zijn, maar ik denk dat er wel meer nodig is om deze heren over de brug te trekken.

Neemt niet weg dat ik uitermate content zou zijn met de komst van deze heren, Haverkort heeft de benodigde ervaring op commercieel gebied, is een bekend gezicht en heeft een benodigd netwerk. Spijkerman heeft daarbij ook een groot netwerk, is de laatste (in mijn ogen) echt goede trainer van Emmen geweest en heeft de benodigde ervaring voor deze job..

Echter zie ik het in afzienbare tijd niet gebeuren..


do 22 okt 2009, 09:15

Geregistreerd op: za 29 dec 2007, 14:42
Berichten: 549
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Volgens mijn moeder, collega van Ben H., stond de telefoon gister roodgloeiend in zijn kantoor. Maar weet er verder nog weinig van af.

_________________
Het kan vriezen, het kan dooien?


do 22 okt 2009, 10:04
Beheerder

Geregistreerd op: ma 24 dec 2007, 23:20
Berichten: 781
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Vind dit ook erg voorbarig allemaal. Spijkerman en Haverkort worden genoemd maar lijken helemaal nog niet benaderd te zijn. Wel goede naam-dropping van de RvC. Dit zijn wel namen die je als Emmen-supporter wil horen...

_________________
Angst is maar veur eem... Spiet is veur altied! D'r op of geen vret'n!


do 22 okt 2009, 10:09

Geregistreerd op: ma 24 dec 2007, 17:19
Berichten: 466
 Re: Spijkerman mogelijk opvolger Eising
Murph schreef:
Volgens mijn moeder, collega van Ben H., stond de telefoon gister roodgloeiend in zijn kantoor. Maar weet er verder nog weinig van af.


Volgens mijn moeder ook al...

Fucking brakkkkkkkk wat een feest

_________________
http://www.jdx.nl - JDx.nl


za 24 okt 2009, 08:48
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 [ 20 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexa [Bot] en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling